Proveedor, hemos rediseñado nuestro portal. Puede acceder a sus herramientas en línea presionando el siguiente enlace para ingresar.
Acceda a nuestro listado de cartas circulares y comunicados para el proveedor.
Implementación del formulario de solicitud uniforme para la recopilación de datos necesarios en el proceso de verificacion de credenciales de proveedores de salud
Humana forma parte de las aseguradoras que están utilizando el portal de Credenciales provisto por el Comisionado de Seguros de PR para someter las credenciales de sus proveedores, tanto para Comercial como Medicare.
Con el propósito de mejorar la experiencia de nuestros afiliados y proveedores, se configuró un cambio en nuestro sistema de reclamaciones efectivo desde el 1ro de enero de 2018.
Estamos incluyendo la comunicación emitida el 15 de marzo de 2023 a los fines de recordarle que Humana proveerá cubierta a asegurados de planes comerciales hasta finales de 2024.
Con el propósito de mantenerlo informado, hemos actualizado la lista de servicios y su CPT que van a requerir referidos para el 2024.
Guía que le facilitará identificar los productos Humana Medicare que requieren o no un referido por parte del médico primario para visita a los especialistas, laboratorios y centros de radiología.
La evaluación de la salud renal es una medida nueva del Programa de Calificación de Estrellas de los Centros de Servicios de Medicare y Medicaid (CMS, por sus siglas en inglés).
Teléfono: 1-800-256-3316
Lunes a viernes: 8 a.m. a 5 p.m.
Sábado: 8 a.m. a 1 p.m.
Teléfono: 1-800-611-1474
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Santa Maria Shopping Center Local #4 471 Calle Ferrocarril Ponce, PR 00731
Edificio Medical Emporium II 349 Hostos Avenue – Suite 9A Mayaguez, PR 00682
383 Franklin Delano Roosevelt Ave San Juan, PR 00918
Villa Blanca Shopping Center Local #5 Carr. #1 Km 34.9 Caguas, PR 00725
Boulevard Plaza Office Center Boulevard del Rio Ramal # 3 Humacao, PR 00791
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Humana 2023
As used in connection with insurance products and services, “Humana” is the brand name for insurance products and services provided by one or more of the Humana group of insurer and health plan subsidiary and affiliate companies (each, a “Humana Ins. Sub.”). Insurance products and services are solely and only provided by the one or more Humana Ins. Subs. specified on the insurance policy, not Humana Inc. Not all insurance products and services are available in each state. For medical insurance products and services — Humana Medical Plan, Inc.; Humana Health Insurance Company of Florida, Inc. and Humana Insurance Company — and for non-medical insurance products and services — Humana Insurance Company; HumanaDental Insurance Company; Humana Health Insurance Company of Florida, Inc.; CompBenefits Insurance Company; CompBenefits Company and Kanawha Insurance Company — are the legal entities that offer, underwrite, administer or insure insurance products and services for Florida residents or Florida-sitused groups and members of those groups for purposes of insurance law. For states other than Florida, please click here to view a complete list, by product line, of the legal entities that offer, underwrite, administer or insure insurance products and services. Our health benefit plans have exclusions and limitations and terms under which the coverage may be continued in force or discontinued. For costs and complete details of the coverage, call or write your Humana insurance agent. Receive most medications 10 to 14 days after you place your RightSource order and in 5 to 7 days for a refill. Call 1-800-379-0092 if your medications do not arrive within these timeframes. Other mail order pharmacies are available in our network. Humana Inc. and its subsidiaries comply with applicable Federal Civil Rights laws and do not discriminate on the basis of race, color, national origin, age, disability, sex, sexual orientation, gender, gender identity, ancestry, marital status or religion. See our full accessibility rights information and language options.
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Last Updated: 08/10/2023
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